FANDOM

Nimble
Nimble2
Creador Sr. Handy
Información
Nombre Completo Nikolai Gusev
Género Masculino
Especie Lobo
País de Origen Ru Rusia
Color Blanco
Edad 72
Miedo Grillos
Gustos Tranquilidad
Dormir
Mirar paisajes
Estar solo
Lectura
Escribir
Disgustos Traiciones
Enojarse
Malos amigos
La tecnología
Etiquetado(a) Como El Misterio sin Resolver
Relaciones
Amigos Mellow
Willow
Taffy
Sloven
Bonnie
Dany
Andromeda
Enemigos La mayoría de los personajes
Intereses Románticos Carla (esposa fallecida)
Apariciones
Primera Aparición Dark Red
Última Aparición  ?
Número de apariciones 31
Muertes
Primera Muerte  ???
Número de muertes 10
Porcentaje de Supervivencia 84%
Primera Víctima Gigi
Número de Víctimas 37

Nimble es un personaje de Happy Tree Friends Go! creado por Sr. Handy.

Apariencia

Nimble es un lobo de aspecto viejo de color blanco con leves ojeras para representar su edad tiene barba y un bigote que cubre su boca (al igual que Mellow, tiene colmillos en lugar de dientes de conejo), además de tener cejas. Lleva puesto un abrigo negro con bordes color rojo oscuro, con una capucha y botones, en su interior revela tener dos bolsillos internos donde en el izquierdo guarda una pistola semejante a una SIG-Sauer P226 y en el derecho un machete, también usa un gorro de lana color azul verdoso, ocultando sus orejas. Debajo del abrigo lleva una camiseta de tipo musculosa de color gris, lleva un gorro color gris, jeans celeste claro y zapatillas blancas con cordones negros.

Personalidad

Nimble es extremadamente rudo y reservado, en si es amigable, pero su fácil irritabilidad lo hace alguien peligroso, debido a su falta de contacto con los demás, lo consideran raro y sociópata, aunque el de hecho es bastante amistoso y hospitalario, pero se torna agresivamente hostil si invaden su privacidad.

Cuando se enfurece por algo se convierte en Elbmin y se vuelve sádico y asesino, no obstante, sólo con quiénes se metieron con el, mientras que a los inocentes nunca los daña, a no ser que Elbmin tenga absoluto control de Nimble, ya que en Become todo The Past se reveló que el y Nimble son dos seres diferentes.

Muertes

Nimble rara vez muere y por lo general sus muerte involucran caídas, objetos metálicos o su cabeza (como Elbmin no puede ser asesinado). Su taza de supervivencia es de 83%.

Curiosidades

  • Lo crean o no, Nimble formó alguna vez parte de los Red Hoods.
  • Nimble se basa en como era originalmente Mellow, en cuanto a personalidad y concepto demoniaco.
  • A pesar de lo que se cree, Nimble no tiene poderes, Elbmin tampoco, aunque puede controlar el fuego (pyroquinesis).
  • Es el único personaje de Sr. Handy con cejas, también es uno de los dos personajes de la wiki, siendo Pavío el otro.
  • Originalmente llevaba una capucha negra, la cual le cubría toda la cara (a excepción de los ojos), para darle más misterio al personaje, sin embargo, aunque suene extraño, su creador nunca lo supo dibujar.
  • Guarda similitudes con Nasty:
    • Ambos son mentalmente inestables.
    • Rara vez mueren.
    • Rara vez aparecen.
    • Se vuelven peligrosos si se enojan.
    • Son de países asiáticos.
    • Ambos protegen en particular a un personaje (Nimble a Mellow y Nasty y Feeble).
  • Fue el primero en asustar a Prickly.
  • El ha logrado ver humanos (especie extinta actualmente), y según el no son diferentes a los habitantes de Happy Tree Town.
  • Su símbolo en el Reditum es un Juego de Llaves.
  • Nimble es uno de los personajes de su creador en no ser de uso libre, tal vez para evitar que se sobreexplote como sucedió con Mellow en su tiempo. Los otros son Svet, Mellow, Nasty y G.U.M.M.Y.
    • Curiosamente, todos son personajes de pocas apariciones.
  • La gente creía que Nimble sólo era un criminal común, pero resultó ser más que eso.
  • Nimble es el único hombre que no fue asesinado por Smiley.
  • Es el octavo personaje preferido de su creador.
  • Es uno de los personajes con heridas permanentes (tiene dos cicatrices, una en el pecho y otra en la cabeza, pero ambas están cubiertas).
  • No se sabe con exactitud su temor, sin embargo, se le ha visto un poco incómodo frente a los grillos.
  • Nimble hasta ahora es uno de los dos personajes que confirmó ser viudo, el otro es Pop.
  • Tiene un tatuaje de cobra en el brazo derecho, convirtiéndolo en uno de los personajes de la wiki con tatuajes.
  • Nimble es el tercer personaje con menos apariciones en todo HTFGO!, 33 en total, es superado por Svet con 24 apariciones y Nasty, con 17 apariciones.
  • Nimble es uno de los cinco personajes de Sr. Handy que no hizo un cameo como un objeto o mencionado sin estar ausente en un episodio, los otros son Belly, Gabby, Sean y Sloven.
  • La razón de por qué lo hicieron viejo fue más que nada para evitarle los "shipeos".
  • En cada temporada de internet aparece en sólo dos episodios (excepto en la tercera, donde aparece en tres episodios).
  • Become to The Past Parte 2 es el episodio más famoso que ha protagonizado.
  • Nimble es uno de los pocos personajes que se desborda (en su caso es bastante) en el estándar típico de un HTF (no tiene voz aguda ni un aspecto adorable).
  • Nimble es el único personaje que no aparece en un episodio irregular.
  • Algunos lo acusan de ser una simple copia de Flippy, otros sin embargo, dicen que es como Flippy, pero mejor.
  • Nimble, Jícama, Nasty, Bitly y G.U.M.M.Y. son los únicos personajes de Sr. Handy que no tienen una cuenta de usuario en HappyNet.
    • Se desconoce si personajes adoptados tienen una.
  • Es uno de los cinco personajes de su creador en no ser estadounidense, en cambio es Ruso, los otros son Fancy (Francesa), Maily (Australiano), Svet y Mellow (ambos Rusos).
  • Originalmente también sería ciego, pero se descartó al ya existir un personaje así.
  • Su ratio de supervivencia es de 83%.
  • Mellow ha sido el único personaje que no murió por su culpa, por razones obvias.
  • Su episodio de la miniserie Unhappy Tree Friends es llamado ??? en referencia a su aura misteriosa.
  • Es un personaje muy polémico, debido a su concepto demoniaco.

Nimble
Nimble
Creador Sr. Handy
Información
Nombre Completo Unknown
Género Male
Especie Wolf
País de Origen Unknown
Color Gray
Edad Unknown
Miedo Unknown
Gustos Eat
Sleep
Watch vistas
Yoga
Meditation
Read
collect stuff
Antiques
Disgustos Betrayals
Meddling people
Ba friends
Technology
Hypocrites
Etiquetado(a) Como The unsolved mystery
Relaciones
Amigos Willow
Taffy
Aveline
Black Berry
Bonnie
Feeble
Sloven
Dann
Swallon
Dany
Andromeda
Enemigos Svet
Callow
Prickly
Crafty
G.U.M.M.Y.
Red Hoods
Intereses Románticos Karla (deceased wife)
Apariciones
Primera Aparición Carpet Diem
Última Aparición  ?
Número de apariciones 33
Muertes
Primera Muerte Carpet Diem
Número de muertes 11
Primera Víctima Maily
Número de Víctimas 37

Nimble is a fan character from Happy Tree Friends Go! created by Sr. Handy.

Appearance

Nimble is an old looking gray wolf and a slight russian accent, fangs instead of rabbit teeth and little eye bags to recognize his age.

He wears a black jacket with a cyan colored stripe, a hood with a non visible zipper, which once opened, reveals two inner pockets; on the left one he keeps a gun similar to a SIG-Sauer P226 and a machete on the right pocket.

He also wears a green-blue wool hat hiding his ears and a muscle-type white T-shirt under his jacket.

Personality

Nimble can be described as an "Absolute Mystery", and he often acts as a person who doesn´t like to be distrupted and prefers to be alone he has never been seen laughing (although he has smiled sometimes) and almost always keeps an intimidating expression.

He seems to suffer from autism due to his years of solitude in prison, paired with his inestability dueto the beat ups he would receive from the prison guards, which twisted him into an apathic, loathful and rude person with explosive tendencies, so its adviced not to mess with him, because if you do he will return all the damage on the double.

Despite having this negative attributes he does have a few psitive ones, although he rarrely ever shows them. He really appreciates his friendship with Taffy, Guffaw and Aveline, just to name a few, but most of the time he wants to be alone. He tends to avoid beign good and despite his age and look, he is smarter than most characters (although he isn´t as smart as Sniffles , he has more common sense than him) . he has shown to be very paranoid sometimes.

Relationships

Friends

Nimble very few, but significative friends:

  1. Taffy:
  2. Aveline:
  3. Willow:
  4. Black Berry:
  5. Bonnie:
  6. Feeble:
  7. Sloven:
  8. Cap y Dib:
  9. Dany:
  10. Andromeda:

Neutral

People who neither hates him nor likes him:

  1. Dann:
  2. Guffaw:
  3. G.U.M.M.Y. y Crafty:

Enemies

Many people fear and despise him, since he is very well known in town, despite that Nimble only considers this as his true enemies:

  1. Risky:
  2. Callow:
  3. Officer:
  4. Josion
  5. Prickly:

Romántic Interests

Nimble has never fallen in love, but he did have a couple:

Controversy

Although Nimble received good reviews, he also suffered heavy backslash due to several religious groups accusing him from promoting satanism and the graphic violence from some of his episodes. However none of this factors have affected Nimble´s development at all.

Deaths

Nimble rarely dies, however his deaths are very graphic and usually involve falls, metallic objects, his bones, eyes, being crushed or cut in two. His survival rate is 59.13%.

  1. Carpet Diem: he crashes against a mountain by falling from a great height.

Trivia

  • Nimble was redesigned and reborn from the old character "Mellow".
    • Contrary to what most people believe, he really didn´t change that much, since his older version had already been fully developed. Only his name and age were changed.
  • Nimble lacks any powers.
  • He would originally wear a black hood, which would cover his entire face (except his eyes), however his creator could never drwa him totally.
  • Nimble shares many similarities with another or Sr Handy´s character Charlie Fox:
    • Both are speechless (although Nimble can speak).
    • They both wear black garments.
    • They are both known for killing the leader of a villanous group.
    • They both have a horrible vision of society.
    • They both have a metallic piece within their bodies.
    • Both have mental issues.
    • They both have a best friend opposite to them.
    • Most of their friends are females.
    • Both have many enemies due to they violent personality, but they dont give a fuck about it.
    • Nimble was actually used as a base to create Charlie.
  • His information is very scarce due to his unknown nacionality or mother language, which isn´t russian, but can speak it fluently.
  • He is the first person to scare Prickly.
  • He seems to hide something under his hood, since he is seen holding it, stopping it from falling or flip.
  • Nimble is not considered a mute character, sinc ehe can make many sounds, and has also been confirmed that he can speak several dialogues.
  • He is a common target from Aveline, since Nimble has some unusual objects, (such as Carpet Diem´s magic flying carpet).
  • It was officially confirmed that Wollem would return as Nimble´s demon, but he would have to be renamed (Elbmin), not to mention a low set of appearances
  • Nimble is one of his creator´s few ocs not to be used for profit to avoid explotation, the other character is Svet.
    • Strangely, they both rarely make an appearance on an episode.
  • All of his deaths (except in Carpet Diem) were caused by the characters Black Berry, Guffaw (three times), Lumpy, Maily, Svet, Aveline and Mia, he was also the victim from the first and last characters.
  • Many thought he was a criminal, but he is far worse than that.
  • He was going to be mexican.
  • He is the only haired character not to appear in Hair Growth Solution, but just like other hairless characters (except those from HTFGO!), his hair color is known (although in some flashbacks from Become to The Past hsi hair was seen black, but now it is white).
  • Nimble is the only character to not be killed by Smiley.
  • He is his creator´s 8th favorite character.
  • He has permanent injuries.
  • His true fear is unknown, but he seems to feel uneasy near cats.
  • Nimble is confirmed to be single, just like Pop.
  • He has a cobra tattoo on his left arm, which makes him one of the few wikia´s characters with a tattoo.
  • He was made with an old look to avoid "shipping"
  • Become to The Past Parte 2 eis his most famous starting role.
  • He is allergic to berries
  • He uses a Nokia type cellphone.
  • According to his creator, Nimble was the inspiration of Eko Tunde from the "Lost" series, however he doesn,t hold many similarities with that character
  • On the TV show he had three appearances: Voodoo You Are? as secondary character, Become to The Past and Play This Game/Become to The Past Parte 2 as a protagonist.
  • Nimble is the only character to not appear on an irregular episode.
  • Many accuse him from being a Flippy-sue, others consider him similar and others better than Flippy.
  • He is vegetarian despite wolves being carnivores.
  • he is one of his creator´s four characters which are not North american, the others are Fancy (french), Svet (Russian) and Maily (Australian).
  • He was going to be blind, but there is already a character like that.
  • His survival rate is 57.13%.
    • His survival rate on the TV show is 61.5%.
  • His episode on the mini-series Unhappy Tree Friends is called ??? as an allusion to his mysterious aura.

Traducido por Exbelion.